Veel gestelde vragen
1 Algemeen
1.1 Waar is de woonwinkel gevestigd?

De woonwinkel van Trendo Living is gevestigd op Woonboulevard Roermond, Doctor Philipslaan 25, 6042 CT Roermond. 

1.2 Wanneer zijn jullie geopend?

Openingstijden

Maandag 11.00 - 18.00 uur
Dinsdag 09.30 - 18.00 uur
Woensdag 09.30 - 18.00 uur
Donderdag 09.30 - 18.00 uur
Vrijdag 09.30 - 18.00 uur
Zaterdag 09.00 - 17.00 uur
Zondag 11.00 - 17.00 uur
1.3 Hoe kan ik betalen bij levering?
  • Contant betalen bij levering is mogelijk
  • Pinnen bij levering is mogelijk (let erop dat uw daglimiet bij het pinnen voldoende is) aflevering (let wel: er is altijd een limiet wat er gepind kan worden per dag. Controleer dit bij je bank!)
  • Het bedrag voorafgaande aan de levering per bank overmaken op NL06 RABO 0306 0526 01. Vermeld hierbij uw factuurnummer
1.4 Wat is het IBAN nummer van Trendo Living?

Het IBAN rekeningnummer van Trendo Living is NL06 RABO 0306 0526 01. Vermeld bij je betaling het factuurnummer. 

2 Bestellingen
2.1 Zit er een verschil in het assortiment van de winkel en de webshop van Trendo Living?

Ja. In de winkel wordt een groot deel van het assortiment getoond, veelal met inspirerende stijlkamers. De webshop heeft een nog groter aanbod van te bestellen varianten en kleuren. 

2.2 Hoe worden bestellingen geleverd?

Meubels worden veelal bezorgd door onze eigen bezorgdienst. Kleine meubels en woonaccessoires worden bezorgd door een externe pakketdienst. Bestellingen kunnen ook gratis worden afgehaald in ons magazijn. Deze is direct naast onze winkel gevestigd aan de Doctor Philipslaan 25 in Roermond. 

2.3 Wat zijn de bezorgkosten?
  • bestelling minder dan € 200,- = verzendkosten Nederland € 6,95 en Duitsland € 9,95
  • bestelling meer dan € 200,-- = gratis verzending 
  • All-in service = € 89,- (voor bepaalde meubels)

Een All-in service geldt voor:

  • bankstellen
  • tafels
  • kasten
  • stoelen

bij een all-in service is inbegrepen:

  1. transport
  2. bezorgen t/m 4de etage
  3. montage
  4. meubels op de gewenste plek plaatsen
  5. advies over onderhoud
  6. verwijderen en meenemen van verpakkingsmaterialen
2.4 Op welke manier kan ik betalen?

In de winkel heb je de volgende betaalmogelijkheden:

  • Contant
  • Pin (let op: geen creditcard)

Bij levering door onze eigen servicedienst:

  • Contant
  • Pin (let op: geen creditcard)
  • bankoverschrijving (minimaal 2 werkdagen voorafgaande levering)

In de webshop heb je de volgende betaalmethoden:

  • iDeal
  • VISA
  • Mastercard
  • Paypal
  • Bancontact
  • Bankoverschrijving
  • Maestro
  • Klarna
  • Belfius
  • American Express
  • KBC    
2.5 Kan ik een aankoop annuleren?

Bestellingen die in de winkel zijn gedaan kunnen geannuleerd worden. Hiervoor vragen we een vergoeding. 

  • Voor dat een afleverafspraak is gepland: 30 procent van het totaalbedrag
  • Nadat een afleverafspraak is gepland: 50 procent van het totaalbedrag

Heb je een artikel via onze webshop, what’s app of telefonisch besteld? Dan mag je gebruik maken va van het herroepingsrecht.

3 Levertijden
3.1 Wat is de levertijd?

Trendo Living heeft een uitgebreid assortiment van meubels en woonaccessoires.

  • Artikelen uit voorraad
    Wanneer een product op voorraad is kun je ervan uitgaan dat het artikel binnen 5 tot 7 werkdagen bij je wordt afgeleverd.
  • Artikelen op bestelling
    Bij veel artikelen staat een verwachte levertijd vermeld. Wanneer er geen levertijd is vermeld, dan kun je ons even bellen, appen of mailen. Wij gaan dan voor u informeren voor een gerichte leverdatum.
  • Artikelen op maat gefabriceerd
    Diverse meubels, zoals bijvoorbeeld eetkamertafels en bankstellen, worden door vakmensen geheel op klantwens gefabriceerd. De verwachtte levertijd staat veelal online vermeld bij het artikel. U kunt ons natuurlijk ook altijd even bellen, appen of mailen voor nadere informatie.
3.2 Krijg ik bericht wanneer de levertijd wijzigt?

Als de levertijd van je bestelling verandert, dan ontvang je van ons een bericht. 

4 Bezorgen
4.1 Wanneer worden mijn meubels bezorgd?

Zodra je bestelling compleet is, neemt onze planning contact met je op om een bezorgafspraak te maken. De bezorgtijden worden in blokken van 3 uur ingedeeld. Je hoeft dus niet de hele dag thuis te blijven.

4.2 Bezorgen jullie in mijn regio?

Trendo Living bezorgt meubels in de volgende regio’s:

Nederland

  • Limburg
  • Noord-Brabant

Duitsland

  • Nordrhein Westfalen

België

  • Limburg
  • Vlaams Brabant

Een levering buiten de genoemde regio’s is op aanvraag mogelijk.

4.3 Wanneer levert de pakketdienst?

Wanneer je bestelling compleet is dragen wij de order over aan de pakketdienst. Per mail ontvang je een Track & Trace code waarmee je de order kunt blijven volgen.  

4.4 Wat zijn de bezorgkosten?
  • bestelling minder dan € 200,- =  verzendkosten Nederland € 6,95 en Duitsland € 9,95
  • bestelling meer dan € 200,-- = gratis verzending 
  • All-in service = € 89,- (voor bepaalde meubels)

Voor enkele meubels geldt een all-in montage service: 

  • bankstellen
  • eetkamertafels
  • kasten

bij een all-in montage service is inbegrepen:

  1. transport
  2. bezorgen t/m 4de etage
  3. montage
  4. meubels op de gewenste plek plaatsen
  5. advies over onderhoud
  6. verwijderen en meenemen van verpakkingsmaterialen
5 Onderhoud
5.1 Alles over beton

BETONNEN TAFELS

Onderhoud

Betonnen tafels zijn nagenoeg onderhoudsvrij. Wij adviseren om de tafel 1 keer per 6 maanden in te sprayen met seal-guard afdichtingsmiddel. Dit zorgt ervoor dat de tafel helemaal afgesloten is voor vuil en vocht. Seal - Guard is te bestellen in onze webshop. Het aanbrengen van Seal - Guard is zeer eenvoudig. U sprayt de tafel een keer in en wrijft dit uit met een doek. Neem niet alles af. Droogtijd < 2 uur.

Gebruik

Uw tafel is eenvoudig schoon te houden met een vochtige doek. Let op met theezakjes, rode wijn en voorwerpen die oxideren. Wij adviseren onderzetters onder warme en scherpe voorwerpen te gebruiken. 

Let op: uw tafel is op dit moment nog niet behandeld met Seal - Guard.

5.2 Alles over plooivorming en vulling

Banken en fauteuils krijgen plooivorming. Daarnaast kan de vulling ook zachter worden.

 

WAT IS PLOOIVORMING?

Bij plooivorming worden plooien en rimpels zichtbaar door het gebruik bij banken, stoelen en fauteuils. Plooivorming is een normaal verschijnsel bij elke soort stof en heeft niets te maken met de kwaliteit van het meubel. Door de plooien worde naden van het meubel verder ontlast. Het is niet mogelijk om bij plooivorming garantie te vragen, korting te verlangen of je aankoop terug te draaien.

 

HOE ONTSTAAT PLOOIVORMING?

Door het gebruik van je bank, stoel of fauteuil ontstaat plooivorming. De meeste zitmeubels hebben een schuimen zitvulling. Wanneer je gaat zitten wordt het schuim ingedrukt en wordt de stof of het leer opgerekt. Hierdoor ontstaat ruimte in de stoffering en zie je plooien.

Mate van plooivorming

De hoeveelheid van plooivorming wordt beïnvloed door de gebruikte stof/leer en de eigenschappen van de vulling.

 

  1. Soort vulling: Bij een zachtere vulling heb je ook een zachter zitcomfort. Bij het gebruikt zakt de vulling verder in dan bij een harde zitting.  Bij een zachte vulling wordt de stof of het leer meer opgerekt tijdens het gebruik. Hierdoor ontstaan meer dan bij een harder zitcomfort.
  1. Dikte van het leer: Bij een dikkere leersoort zie je minder plooivorming dan bij dunner leer. Bij een dikke leersoort zal de stoffering maar golvend zijn.
  1. Afmeting van het meubel: De afmeting van de zit- en rugkussens hebben invloed op de plooivorming. Een groter oppervlak vertoont meer plooivorming dan kleinere zit- of rugkussens.

Kun je plooivorming tegengaan?

Het is niet mogelijk om plooivorming tegen te gaan. Er zijn wel een aantal mogelijkheden om plooivorming te beperken.

 

  1. Schud losse rug- en zitkussens regelmatig op: Dit is vooral van belang bij een niet-vormvaste vulling. Deze bestaan vaak uit siliconenvezels, ether, dons, veren of een combinatie hiervan. Door het gebruik hebben deze materialen de neiging om iets in te zakken. Wanneer je deze goed schud en opklopt wordt de inhoud van de vulling beter verdeeld en krijgen de kussens weer hun oorspronkelijke vorm terug.
  1. Gebruik de gehele bank gelijkmatig: Wanneer je de beschikbare zittingen gelijkmatig gebruikt ontstaan er geen zichtbaar verschillen bij de zit- en rugkussens.
  1. Wissel regelmatig losse zit- en rugkussens om: Als je de zit- en rugkussens regelmatig wisselt dan slijten de vullingen gelijkmatiger. Houd er rekening mee dat deze 10% tot 15% zachter worden. Dit hangt ook af hoe intensief de bank wordt gebruikt en het gewicht van de personen die erop zitten. Ongeveer 6 maanden na het eerste gebruik zal de hardheid van het schuim zich stabiliseren.

Het zachter worden van de vullingen is een normaal verschijnsel en vermindert niet de kwaliteit van het zitmeubel. Het is dan ook niet mogelijk om op basis van zachter wordende kussens geld terug te vragen of de aankoop te annuleren.

5.3 Alles over hout

GEOLIEDE TAFELS

U heeft gekozen voor een tafel die behandeld is met Rubio Monocoat. De olie heeft nog 2 weken nodig om volledig uit te harden. Wij adviseren om de eerste 2 weken de tafel niet volledig te belasten, kijk dus uit met vet en vocht.

Onderhoud

Om de tafel te verzorgen, beschermen en te verfrissen bieden wij de Monocoat Refresh Spray aan in onze webshop. Te gebruiken wanneer de tafel droog of ruw aanvoelt.

Gebruik

Uw tafel is eenvoudig schoon te houden met een vochtige doek. Let op met theezakjes, rode wijn en voorwerpen die oxideren. We adviseren onderzetters onder warme en scherpe voorwerpen te gebruiken.

Luchtvochtigheid

Het is te allen tijde belangrijk dat de luchtvochtigheid bij u in huis tussen de 50 en 65 % ligt. Bij deze waardes voelt de tafel zich op zijn gemak. In de winter kan de luchtvochtigheid door het verwarmen terugzakken tot 30%. Er kunnen als gevolg van de lage luchtvochtigheid droogscheurtjes ontstaan in het hout. Het is belangrijk enkele bakjes water op de verwarming te plaatsen. Om de luchtvochtigheid te meten adviseren wij een luchtvochtigheidsmeter, deze is te koop in onze webshop.

 

TAFELS BEHANDELD MET SKYLT UTRA MATTE LAK 

Skylt is een 2 componentenlak en geeft aan elk houten oppervlak een onbehandelde uitstraling. De laag Skylt is onzichtbaar.

Onderhoud

Skylt is eenvoudig in het onderhoud. Pas na 2 jaar is het nodig de tafel te voorzien van een nieuwe toplaag. Schuren is niet nodig. U kunt Skylt eenvoudig aanbrengen met een roller. Skylt Original 0.5 L verpakking is te bestellen in onze webshop. 

Gebruik 

Uw tafel is eenvoudig schoon te houden met een vochtige doek. Let op met theezakjes, rode wijn en voorwerpen die oxideren. We adviseren onderzetters onder warme en scherpe voorwerpen te gebruiken.

Luchtvochtigheid

Het is te allen tijde belangrijk dat de luchtvochtigheid bij u in huis tussen de 50 en 65 % ligt. Bij deze waardes voelt de tafel zich op zijn gemak. In de winter kan de luchtvochtigheid door het verwarmen terugzakken tot 30%. Er kunnen als gevolg van de lage luchtvochtigheid droogscheurtjes ontstaan in het hout. Het is belangrijk enkele bakjes water op de verwarming te plaatsen. Om de luchtvochtigheid te meten adviseren wij een luchtvochtigheidsmeter, deze is te koop in onze webshop.

5.4 Alles over stof

Kies je stof op een meubel, dan telt in de eerste plaats de persoonlijke smaak. De keuze van het stof is natuurlijk een van de belangrijkste keuzes die je maakt. De stof bepaalt namelijk de uitstraling. Naast de uitstraling is het ook van belang dat de kleur mooi blijft en dat de stof niet te veel pilt. De stoffen in ons assortiment zijn de volgende:

Polyester (PES) ,is van een synthetische vezel. Deze kunstmatige stof is vaak van zeer hoge kwaliteit en slijtvast waardoor het jaren mee kan gaan. Ook is het minder gevoelig voor verkleuring door zonlicht. Een synthetische vezel is gemakkelijk te verven waardoor er een enorme keuze in kleuren en uitstraling is. Omdat polyester vezels kleurvast en slijtvast zijn worden deze vezels gecombineerd met andere vezels zoals katoen, polypropyleen of polyacryl.

Katoen (CO), is een natuurlijke en zeer vriendelijke stof. Het is prachtig van kleur, sterk en mooi van uiterlijk. Het is een natuurlijke vezel die goed ademt en goed absorbeert. Zoals veel natuurlijke vezels is katoen gevoelig voor licht en is het kreukgevoelig maar dat maakt ook dat mensen vaak vallen voor de charmes van deze stof. Omdat katoen vocht snel opneemt is het lastiger schoon te maken. Katoen word vaak gecombineerd met polyester en linnen.

Linnen (LI), is een zeer sterke, plantaardige vezel die voortkomt uit de bast van een vlasplant. Linnen is erg luchtig en ademt goed, ook voelt het zacht en comfortabel aan waardoor het vriendelijk aanvoelt. Linnen kreukelt snel, waardoor het er snel uitnodigend en vriendelijk uitziet. Soms worden synthetische vezels toe gevoegd om te erge kreuken tegen te gaan. Helaas is linnen zoals de meeste natuurlijke stoffen gevoelig voor vlekken en verkleuring. Vaak word het gecombineerd met katoen of polyester.

Polyacryl (PC,PP en PA) is een kunstvezel die zacht aanvoelt. Acryl is erg isolerend en voelt warm aan, en isoleert zelfs beter dan wol. Ook acryl kan goed tegen zonlicht. Acryl is een sterke vezel, losse vezels/pluisjes laten niet snel los.  Net als ander kunstvezels is acryl goed te reinigen. Acryl is dus warm, zacht en kleurvast, maar pilt snel daarom word het meestal gecombineerd met polyester om dat zo veel mogelijk te voorkomen.

 

 

 

5.5 Alles over pilling

Als je een meubel koopt met een stoffen bekleding, dan heb je kans op pilling. Pilling is een eigenschap van een materiaal en heeft niks te maken met de kwaliteit ervan.

Wij geven je meer informatie over pilling en enkele handige adviezen om het ontstaan van pilling te beperken.

WAT IS PILLING?

Bij Pilling gaan overtollige vezels samenklitten met stof of vezels van bekleding. Hierdoor krijg je bolletjes die vastzitten op je meubel. Deze bolletjes kunnen dezelfde kleur hebben als de stoffering, maar hebben soms ook een geheel andere kleur.

HOE ONTSTAAT PILLING?

Als je een nieuw meubel gekregen dan kunnen er nog losse vezels van het garen loskomen. Deze kunnen dan gaan samenklitten met de stof van bijvoorbeeld je kussen of fleecedeken. Pilling kan door verschillende manieren ontstaan. Enkele veel voorkomende manieren zijn:

Luchtvochtigheid

Een luchtvochtigheid van circa 50% tot 60% is ideaal voor stoffen meubels. In de wintermaanden kan deze terugzakken tot 30-40%. De stof kan daardoor statisch worden doordat deze te weinig vocht kan verwerken. Statische oppervlakken trekken stof en pluizen aan waardoor er weer pilling kan ontstaan.

Huisdieren

Veel huisdieren hebben van nature een vettige huid. Wanneer zij op een stoffen meubel zitten, kan deze ook extra vettig worden. Stof en andere vezels kunnen zich hierdoor makkelijker hechten aan de stoffen bekleding. Doordat je het meubel gebruikt ontstaat wrijving. Hierdoor ontstaat dan weer pilling.

Kussens, fleeceplaids en vloerkleden

Sommige stoffen hebben vaker overtollige vezels. Door het gebruik van het meubel gaan deze vezels loszitten en kunnen deze samenklitten met de losse vezels op het meubelstuk. Hierdoor kan de stof gaan pillen.

Verwijderen van pilling

Pilling kun je eenvoudig verwijderen. Hiervoor heb je handige pilling-tondeuses die de bolletjes verwijderen en de stof niet beschadigen. Gebruik hiervoor nooit andere apparaten. Deze kunnen de stof namelijk beschadigen.

Pilling is een materiaal gebonden eigenschap en geeft geen recht op een vergoeding op de aankoop.

Enkele tips:

  • Laat geen huisdieren op je meubel zitten
  • Reinig regelmaat je stoffen meubel met de borstel van je stofzuiger. Gebruik nooit de zuigmond, want dit geeft kans op schade van de stof.
  • Beperk het gebruik van wollen kussens of fleecedekens op je stoffen meubel.
  • Houdt de luchtvochtigheid in je kamer tussen de 50 en 60%
  • Gebruik een natte katoenen doek om stof en vezels van je meubel te verwijderen. Zorg ervoor dat je met de vleug mee strijkt. Daardoor voorkom je dat je de stof beschadigt.
  • Gebruik nooit een kleefroller. De kleefstof blijft op je stof achter, waardoor je andere stof en vezels weer makkelijk aantrekt.
5.6 Alles over leer

GESCHUURD LEER

Geschuurd leer is een open leder soort dat een opgeruwd mat uiterlijk heeft. Soms heeft het ook wel wat weg van een veloursachtig materiaal. Het is een prachtig materiaal maar dient met respect behandeld te worden.

Onderhoud

Geschuurd leer is gevoelig voor vet, vuil, vocht, transpiratie en hoofdvetten. Geschuurd leer heeft bovendien een geheel open porie. Water of andere vloeistoffen die op het leder worden gemorst, moeten daarom zo snel mogelijk worden opgedept. Niet wrijven, want dan drukt u de vloeistof juist in de poriën!

Wij adviseren de "geschuurd leer onderhout set" te gebruiken voor het optimaal beschermen, voeden en reinigen van uw leder. Deze set is te bestellen in onze webshop. Na het juist toepassen van deze set dient deze leersoort nog steeds met respect behandelt te worden.

 

BUFFELLEDER

De kleuren van het buffelleder zijn vanuit de fabriek met de hand ingewassen met een speciale lederbeits. Vervolgens is een laagje elastische verf op waterbasis aangebracht om verlies van kleur te voorkomen. Vervolgens is het leer geïmpregneerd met een transparante was. Hierdoor is het leder resistent tegen vloeibare stoffen en andere vervuiling. 

Onderhoud

Directe zonnestraling leidt tot vervaging van kleur. Te veel warmte (bijv. direct naast een radiator) verdroogt het leer en maakt het broze. Regelmatig afstoffen met een zachte, lichtvochtige doek is voldoende als normale lederonderhoud.

Om de impregnatie goed te houden en om het leer soepel te houden adviseren wij de Leather Care Kit. Dit is een onderhoudspakket voor alle kleuren en is te koop in onze webshop. Wij adviseren om dit 4 keer per jaar aan te brengen. Mocht er onverhoopt kleurverlies optreden kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Gebruik

Als er vloeistof op het leer komt, dep dit dan zo snel mogelijk op met goed absorberend papier of een katoenen lap. Niet wrijven! Bij snel en tijdig reageren is papier of katoen voldoende en zullen er geen vlekken in het leer komen. 

Belangrijk: Vermijd agressieve middelen zoals een : vlekkenverwijderaar, oplossingsmiddel, terpentine, benzine, schoonmaakmiddel en schoencrème.

6 Service en garantie
6.1 Hoe lang heb ik garantie?

Meubels koop je voor een langere periode. Elk meubelstuk wordt vooraf aan het transport enkele keren nauwkeurig bekeken. Ondanks alle zorgvuldigheid kan het voorkomen dan een artikel een gebrek vertoont. In dat geval kun je een beroep doen op onze garantie.

Op alle artikelen die bij Trendo Living verkocht worden, geldt de wettelijke garantie. Je mag dus verwachten dat het artikel dát doet wat je er redelijkerwijs gezien van mag verwachten. Ongeacht de wettelijke garantie biedt Trendo Living ook garantie: namelijk 2 jaar.

Bekijk onze algemene voorwaarden < klik hier >

Uitgesloten van garantie

Ben ervan bewust dat wij geen garantie geven op showroommodellen en artikelen in de uitverkoop.  We geven ook geen garantie op product specifieke eigenschappen van een product, abnormaal gebruik en normale slijtage van het meubel.

6.2 Ik wil graag service buiten de garantie.

Heeft je meubel een gebrek, maar valt het artikel buiten de garantie? Trendo Living helpt je graag bij het geven van een goed advies. Je kunt hierbij gebruik maken van onze eigen servicedienst. In veel gevallen kunnen zij reparaties uitvoeren om het meubel weer in goed staat te herstellen. Vooraf zullen we een gerichte kostenindicatie geven.


Bel voor een afspraak : +31 (0)475 69 12 19
Mail voor een afsraak: [email protected]

6.3 Ik heb een beschadigd artikel heb ontvangen.

Wanneer je een beschadigd of incompleet artikel hebt ontvangen, stuur ons dan binnen 48 uur een bericht via [email protected] Stuur één of meerdere afbeeldingen met daarbij een korte beschrijving om het gebrek te verduidelijken. Wij gaan voor je aan de slag om het gebrek zo goed mogelijk op te lossen. 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »